Ebba Kilman blir ny VD för Vizeum

2016-09-22 14:08:03

Vi är glada över att få välkomna Ebba Kilman som ny VD för Vizeum. Hon tillträder den 1 november och efterträder Frippe Stenberg.

Läs pressmeddelandet här

Ebba_Kilman_700x450.jpg

Mattias Behrer blir ny VD för Dentsu Aegis Network

2015-11-18 14:13:22

Idag kan vi tillkännage att Mattias Behrer blir ny CEO och koncernchef för Dentsu Aegis Network Sverige. Behrer kommer närmast från Viacom och tillträder efter Patrik Gamryd i januari 2016.

Läs pressmeddelandet här

Magnus Lindholm blir ny VD för Posterscope Sverige

2015-10-07 08:00:55

Magnus Lindholm, som idag är ansvarig på Amplifi Sverige, får utökat ansvar och blir ny VD på Posterscope efter Mikael Jiffer som lämnar för rollen som Marknadsdirektör på Svenska Fotbollsförbundet.

 

Läs pressmeddelandet här

Coke-Moji Happiness-experimentet

2015-09-14 16:18:57

Under sommaren gjorde Isobar ett projekt som var del av Coca-Cola(s) större projekt Masterbrand, vars syfte är att samla regular – zero – light – life under samma kommunikationsplattform. För att lansera detta tog man fram ett koncept med tag-linen ”Choose Happiness”.

Med hjälp av kreativitet, teknik & kodning skapades en face recognition-skärm som kunde läsa av en persons ansikte och skapa en interaktion mellan människa och maskin – The Coke-moji Happiness Experiment. ​

Se resultatet nedan:

Kristina Juhlin blir ny VD på Amnet Sverige

2015-08-20 08:51:40

Kristina Juhlin blir ny VD på Amnet Sverige och tillträder sin tjänst under september. Kristina är idag Chief Digital Officer på Carat och kommer tidigare från MEC där hon varit Digitalchef och Chief Strategy Officer.

Läs pressmeddelandet här

Dentsu Aegis Network levererar tvåsiffrig tillväxt

2015-08-11 09:00:40

Tack vare det positiva momentum som pågår i verksamheten kunde Dentsu Aegis Network globalt leverera en organisk tillväxt på 11,8% under årets första sex månader och stärker därmed sin marknadsledande position ytterligare.

Läs pressmeddelandet här

Vizeum – världens snabbast växande nätverk

2015-07-09 16:50:26

Det oberoende analysföretaget RECMA kartlägger mediebyråmarknaden i över 60 länder världen över och i en ny rapport slås det fast att Vizeum förra året var det snabbast växande nätverket i världen. Vizeums intäkter ökade då med 29,1 procent vilket är 9 procentenheter mer än BPN, som kommer på andra plats.

Vizeums omsättning har ökat med 9,1 procent jämfört med föregående år och 2013 ökade den med 5,4 procent till en omsättning på drygt 1,1 miljarder kronor.

– Vi mår väldigt bra. Vi har en tydlig stöttning från nätverket och vi har sedan jag klev in jobbat kontinuerligt och systematiskt med att ta affären framåt mot innovation. Dessutom har vi haft fokus på att göra ett bra jobb för både befintliga och nya kunder, säger Frippe Stenberg, VD Vizeum Sverige.

I slutet av förra året vann Vizeum uppdraget för Comhem och kunder som Betsson och AJ Produkter har utökat sina uppdrag hos byrån.

– Nya kunder är den största orsaken till att vi växer. Samtidigt försöker vi också att skriva nya typer av avtal och inte vara så beroende av hur mycket media en kund köper. Vi går mer och mer mot rena konsultavtal. Dessutom startar vi nya initiativ, som vår innovationsbyrå Spark, menar Frippe.

Vizeum har idag 65 kontor på 45 marknader.

 

FÏNLEY® lanseras i Sverige

2015-05-05 13:15:05

Kommunikation kring produktlanseringar är en del av Isobars vardag och något vi gärna hjälper våra kunder med. I april lanserade Coca-Cola® sin nya kolsyrade dryck för vuxna – FÏNLEY. FÏNLEY finns i tre smakkombinationer; fläder & citron, blodapelsin & grapefrukt och apelsin & tranbär. I och med lanseringen blev Sverige den tredje marknaden i världen att sälja FÏNLEY, efter Frankrike och Belgien. Isobar har tillsammans med Carat hjälpt till med lanseringen genom bland annat en presslansering, ett bloggevent och en digital aktivering på Stureplan, där konsumenter hade möjlighet interagera med Stureplans-skärmen genom sin mobil för att sedan få en väl kyld FÏNLEY serverad i handen.

Se filmen här: